Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ituri
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 20:16, 14 Lut 2010 Temat postu: Obiekty z fizyką "mini poradnik" |
|
Tak jak obiecałem, teraz obiekty z „fizyką”.
Możemy je dostać na dwa sposoby (może być więcej, ale nie wiem o tym)
1. Sposób
Przedmioty te możemy wziąć z ARCHETYPE ENTITY
[link widoczny dla zalogowanych]
Musimy tylko przed tym je załadować. Jak?
Tak: Wchodzimy w zakładkę WINDOW na górnym pasku.
Rozsunie nam się panel gdzie możemy odznaczać i zaznaczać pomocne paski.
Sprawdzamy, czy mamy zaznaczony (dziobek) pasek SHOW DATA BASE VIEW.
Jeśli nie to zaznaczamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz, gdy mamy to zrobione. Naciskamy LIBRARY u dołu ekranu (uwaga: paski można przemieszczać, więc piszę tak, jak mam u siebie) i z listy LOAD LIBRARY.
[link widoczny dla zalogowanych]
Otworzy się okno gdzie mamy sporo rzeczy do wyboru. Ale interesuje nas PHYSICALIZED OBJECTS. Naciskamy raz lpm i znowu lpm na OTWÓRZ.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ok., teraz mamy załadowane i możemy bawić się tymi przedmiotami. Przypominam, znajdują się w ARCHETYPE ENTITY, gdy naciśniemy, wybieramy PHYSICALIZED OBJECTS i mamy dość pokaźną ilość folderów, które zawierają przedmioty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wybierzmy np. EXTINGUISHER (gaśnica)
Ustawmy w dowolnym miejscu, po czym wystarczy przejść do trybu gry (ctrl+g) i cieszyć się „pchając” gaśnice.
2. Sposób nie jest zbyt dobry, gdyż takie przedmioty nie wydają dźwięku przy uderzeniu np. o ziemię.
(Chyba, że ja mam coś nie tak)
Wchodzimy w ENTITY > OTHERS i wybieramy ALCRATE.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pojawi się drewniana skrzynka, która też ma właściwości fizyczne.
Po co nam drewniana skrzynka? Możemy ją zamienić na np. łódź czy dryfującą kładkę(PONTON).
Naciskamy na skrzynkę i w ENTITY PROPERTIES, lpm na MODEL i na otwarty folder w celu wyszukania odpowiedniego modelu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja wybrałem ponton, na którym mogą przejeżdżać pojazdy. (object/outdoor/bridges/pontoon2x)
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko ok., ale po przejściu do gry on nienaturalnie unosi się nad wodą (brak zanurzenia, widać na screenie wcześniej)
Musimy zmienić DENSITY(gęstość-wyporność) na około 400 w jego przypadku, aby do połowy się zanurzył .
Masę najlepiej też, jest to waga, radzę zatem ją jakoś oszacować, aby nie przesuwać przedmiotu lekkim dotknięciem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie kopiować, chyba że za moją zgodą. Ituri GG:15714927
//EDIT Sniper//
Post został pochwalony 5 razy
Ostatnio zmieniony przez Ituri dnia Nie 20:25, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Sniper
Administrator forum
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:44, 14 Lut 2010 Temat postu: |
|
GJ. Na pewno komuś się przyda. Kolejny plus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|