Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bołmen
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Far Cry
|
Wysłany: Nie 20:11, 06 Mar 2011 Temat postu: Profesionelne robienie wnętrz |
|
Czy ktoś mógłby mi tu napisać poradnik o robieniu wnętrz np (jaskiń,pomieszczeń,laboratoriów?) bo ja nie za bardzo to umiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Wicher
*V.I.P*
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:06, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Yo!
Hmmm. Obecnie skończyłem 1 lvl naszego moda, który w pełni znajduję się wewnątrz. Jest to zamknięty kompleks. Jeśli szukasz jakiś wskazówek to wejdź na [link widoczny dla zalogowanych] tam jest parę nowych screenów z naszej mapy. Po za tym co dokładnie chciałbyś wiedzieć? Bo znam się trochę na robieniu takich miejsc.
Po primo
narysuj sobie na kartce plan ułożenia wszystkich pomieszczeń, jaskiń itp. np:
[link widoczny dla zalogowanych]
ułatwi to znacznie prace w takim typie mapy.
Po 2
ja zawsze zaczynałem od zrobienia po kolei kolejnych pomieszczeń, zaczynając od podłogi (najlepiej jest używać jednego rodzaju podłogi zmieniając tylko teksturę, no ale w innych pomieszczeniach, korytarzach itp. można użyć innych podłóg) później kolejno ściany, sufit (dodatkowo robiąc jakieś filary podpory itp.).
Dalej robiłem wszystkie dodatkowe obiekty (kartony szafki, rzeczy które chcesz aby się znalazły w tym konkretnym pomieszczeniu), następnie bawiłem się w szczegóły ( czyli jakieś naklejki z brudem, papierki, lampy, zmiana tekstur, particle efect itp.). Na koniec robiłem oświetlenie ( czyli vis area, portale oraz dynamiczne oświetlenie). Masz gotowe pomieszczenie . i tak każde po kolei, korytarz po korytarzu pomieszczenie po pomieszczeniu...
A jak już miałem jedno piętro całe zrobione to robiłem AI (ai pointy gości do wybicia
Pozdro
Wicher
P.s. jak masz pytania dokładniejsze to pisz
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Wicher dnia Czw 11:36, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KT/Szczekus
****Administrator****
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Czw 11:41, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Zapomniałeś dodać swojego motto:
"Jeśli nie wiesz co zrobić w danym miejscu a wygląda ono dość pusto...zrób syf[ albo rury, jeśli to korytarz ]."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wicher
*V.I.P*
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:45, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Syf tyczy się głównie otwartych map
Ach te rury, no ale zarąbiście uzupełniają puste ściany, szczególnie jak użyjesz kilku ich rodzajów dasz jeszcze jakąś parę i gites.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
luki99
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:27, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Nie no dzięki chłopaki przyda mi się na przyszłość . Jestem cienki w tworzeniu wnętrz i zawsze jest w nich albo za dużo rzeczy nawalone albo jest dość pustawo .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bołmen
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Far Cry
|
Wysłany: Pią 12:58, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Dzięki za pomoc, Potrzebuje tego do jednej z map mojego moda ,mapa jest cała w pomieszczeniach.A jak chcesz Wicher to mogę Ci podrzucić mapkę którą zrobiłem ( no te w pomieszczeniu ) i zobaczysz gdzie mam błędy i takie tam ,mapa nie jest ukończona w 100% bo jeszcze parę dodatkowych pomieszczeń ,to jak coś to napisz a Ci ją prześlę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wicher
*V.I.P*
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:46, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Cóż mogę looknąć jak będę miał trochę wolnego czasu, nie ma sprawy. Ale pamiętaj że ja nic za Ciebie nie będę robił heh
Sprawdzę, dam jakieś wskazówki, no problem.
Ślij
Wicher
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wicher dnia Pią 14:47, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bołmen
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Far Cry
|
Wysłany: Pią 16:35, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Wysłałem Ci na PW link do mapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wicher
*V.I.P*
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:53, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
ok.
Już mam. Widziałem ją już wcześniej u Szczekiego. Wstępnie obejrzałem i wiem że na 100% musisz poprawić oświetlenie( np używaj też cast lightmap a gdy już użyjesz dynamicznego światła to daj mu jakiś project tekstur). Po za tym korytarze są puste, to samo tyczy się pomieszczeń. Z jednej strony masz już jakąś bazę. Więc pododawaj jakiś szczegułów od samego początku( kartony, boksy, beczki , rury, jakieś maszyny-pełno ich w FC- a jak dajesz monitory to daj tez czasami jakieś kable na ziemi, które prowadzą od źródła prądu przez co staje się ta całość bardziej logiczna)
Hmm ja na Twoim miejscu zrobiłbym plan (tak jak już wcześniej pisałem ), nazwij te pomieszczenia, daj im jakieś przeznaczenie ( no np. magazyn, jadalnia, pokój kontrolny, sztab itp, ułatwi to znacznie dodanie konkretnych obiektów )
Na razie tyle
Postaram się przez weekend coś pooglądać ale nic nie obiecuję.
Baze już masz teraz zrób szczegóły itp a potem oświetlenie popraw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bołmen
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Far Cry
|
Wysłany: Sob 9:17, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Dzięki za rady Wicher postaram się to zmienić.
EDIT// Chciałbym umieć jakoś zdobić ściany żeby nie były takie płaskie i puste ,jakby ktoś mógł niech mi powie jak to mogę zrobić i gdzie mogę znaleźć rzeczy do tego potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bołmen dnia Sob 14:15, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
arcadius113
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 22:11, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
Powiedz jeszcze raz bo nie rozumiem o co Ci chodzi.
Co puste o co ci chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bołmen
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Far Cry
|
Wysłany: Śro 9:25, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
Żeby na ścianach były ozdoby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KT/Szczekus
****Administrator****
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Śro 16:00, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
"Ozdoby" to słowo trochę nie na miejscu. Bardziej chodzi o "wystrój" wnętrz tak aby wyglądały że faktycznie są do czegoś używane i że żyją( bądź kiedyś żyli, zanim wpadliśmy z wizytą ) tam człowieki.
Ja jak kiedyś robiłem w edytorze to zawsze przeszukiwałem wszystkie foldery gdzie mogłem znaleźć coś przydatnego w tym celu, przy okazji wyciągając na mapkę gdzieś dalej obiekty, które wiem że przydadzą mi się później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
luki99
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:43, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
Ja zawsze miałem problem z realistycznym odwzorowaniem wnętrza albo czegoś nawaliłem za dużo albo za mało . Nie ważne czy sandbox 2 czy 3 z (bety) .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luki99 dnia Śro 19:44, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|