Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Profesionelne robienie wnętrz

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Obiekty: organizacja i wstawianie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Bołmen




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Far Cry

PostWysłany: Nie 20:11, 06 Mar 2011 Temat postu: Profesionelne robienie wnętrz

Czy ktoś mógłby mi tu napisać poradnik o robieniu wnętrz np (jaskiń,pomieszczeń,laboratoriów?) bo ja nie za bardzo to umiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher
*V.I.P*
*V.I.P*



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:06, 21 Kwi 2011 Temat postu:

Yo!
Hmmm. Obecnie skończyłem 1 lvl naszego moda, który w pełni znajduję się wewnątrz. Jest to zamknięty kompleks. Jeśli szukasz jakiś wskazówek to wejdź na [link widoczny dla zalogowanych] tam jest parę nowych screenów z naszej mapy. Po za tym co dokładnie chciałbyś wiedzieć? Bo znam się trochę na robieniu takich miejsc.

Po primo
narysuj sobie na kartce plan ułożenia wszystkich pomieszczeń, jaskiń itp. np:
[link widoczny dla zalogowanych]
ułatwi to znacznie prace w takim typie mapy.

Po 2
ja zawsze zaczynałem od zrobienia po kolei kolejnych pomieszczeń, zaczynając od podłogi (najlepiej jest używać jednego rodzaju podłogi zmieniając tylko teksturę, no ale w innych pomieszczeniach, korytarzach itp. można użyć innych podłóg) później kolejno ściany, sufit (dodatkowo robiąc jakieś filary podpory itp.).

Dalej robiłem wszystkie dodatkowe obiekty (kartony szafki, rzeczy które chcesz aby się znalazły w tym konkretnym pomieszczeniu), następnie bawiłem się w szczegóły ( czyli jakieś naklejki z brudem, papierki, lampy, zmiana tekstur, particle efect itp.). Na koniec robiłem oświetlenie ( czyli vis area, portale oraz dynamiczne oświetlenie). Masz gotowe pomieszczenie Wink. i tak każde po kolei, korytarz po korytarzu pomieszczenie po pomieszczeniu...

A jak już miałem jedno piętro całe zrobione to robiłem AI (ai pointy gości do wybicia Wink
Pozdro
Wicher
P.s. jak masz pytania dokładniejsze to pisz


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Wicher dnia Czw 11:36, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KT/Szczekus
****Administrator****
****Administrator****



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");

PostWysłany: Czw 11:41, 21 Kwi 2011 Temat postu:

Zapomniałeś dodać swojego motto:
"Jeśli nie wiesz co zrobić w danym miejscu a wygląda ono dość pusto...zrób syf[ albo rury, jeśli to korytarz ]."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher
*V.I.P*
*V.I.P*



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:45, 21 Kwi 2011 Temat postu:

Syf tyczy się głównie otwartych map Razz
Ach te rury, no ale zarąbiście uzupełniają puste ściany, szczególnie jak użyjesz kilku ich rodzajów Wink dasz jeszcze jakąś parę i gites.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luki99




Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:27, 21 Kwi 2011 Temat postu:

Nie no dzięki chłopaki przyda mi się na przyszłość . Jestem cienki w tworzeniu wnętrz i zawsze jest w nich albo za dużo rzeczy nawalone albo jest dość pustawo .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bołmen




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Far Cry

PostWysłany: Pią 12:58, 22 Kwi 2011 Temat postu:

Dzięki za pomoc, Potrzebuje tego do jednej z map mojego moda ,mapa jest cała w pomieszczeniach.A jak chcesz Wicher to mogę Ci podrzucić mapkę którą zrobiłem ( no te w pomieszczeniu ) i zobaczysz gdzie mam błędy i takie tam ,mapa nie jest ukończona w 100% bo jeszcze parę dodatkowych pomieszczeń ,to jak coś to napisz a Ci ją prześlę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher
*V.I.P*
*V.I.P*



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:46, 22 Kwi 2011 Temat postu:

Cóż mogę looknąć jak będę miał trochę wolnego czasu, nie ma sprawy. Ale pamiętaj że ja nic za Ciebie nie będę robił heh Razz
Sprawdzę, dam jakieś wskazówki, no problem.
Ślij
Wicher


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wicher dnia Pią 14:47, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bołmen




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Far Cry

PostWysłany: Pią 16:35, 22 Kwi 2011 Temat postu:

Wysłałem Ci na PW link do mapy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher
*V.I.P*
*V.I.P*



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:53, 22 Kwi 2011 Temat postu:

ok.
Już mam. Widziałem ją już wcześniej u Szczekiego. Wstępnie obejrzałem i wiem że na 100% musisz poprawić oświetlenie( np używaj też cast lightmap a gdy już użyjesz dynamicznego światła to daj mu jakiś project tekstur). Po za tym korytarze są puste, to samo tyczy się pomieszczeń. Z jednej strony masz już jakąś bazę. Więc pododawaj jakiś szczegułów od samego początku( kartony, boksy, beczki , rury, jakieś maszyny-pełno ich w FC- a jak dajesz monitory to daj tez czasami jakieś kable na ziemi, które prowadzą od źródła prądu przez co staje się ta całość bardziej logiczna)

Hmm ja na Twoim miejscu zrobiłbym plan (tak jak już wcześniej pisałem ), nazwij te pomieszczenia, daj im jakieś przeznaczenie ( no np. magazyn, jadalnia, pokój kontrolny, sztab itp, ułatwi to znacznie dodanie konkretnych obiektów )

Na razie tyle Razz
Postaram się przez weekend coś pooglądać ale nic nie obiecuję.
Baze już masz teraz zrób szczegóły itp a potem oświetlenie popraw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bołmen




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Far Cry

PostWysłany: Sob 9:17, 23 Kwi 2011 Temat postu:

Dzięki za rady Wicher postaram się to zmienić.
EDIT// Chciałbym umieć jakoś zdobić ściany żeby nie były takie płaskie i puste ,jakby ktoś mógł niech mi powie jak to mogę zrobić i gdzie mogę znaleźć rzeczy do tego potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bołmen dnia Sob 14:15, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcadius113




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Wto 22:11, 24 Maj 2011 Temat postu:

Powiedz jeszcze raz bo nie rozumiem o co Ci chodzi. Rolling Eyes
Co puste o co ci chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bołmen




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Far Cry

PostWysłany: Śro 9:25, 25 Maj 2011 Temat postu:

Żeby na ścianach były ozdoby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KT/Szczekus
****Administrator****
****Administrator****



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");

PostWysłany: Śro 16:00, 25 Maj 2011 Temat postu:

"Ozdoby" to słowo trochę nie na miejscu. Bardziej chodzi o "wystrój" wnętrz tak aby wyglądały że faktycznie są do czegoś używane i że żyją( bądź kiedyś żyli, zanim wpadliśmy z wizytą ) tam człowieki.

Ja jak kiedyś robiłem w edytorze to zawsze przeszukiwałem wszystkie foldery gdzie mogłem znaleźć coś przydatnego w tym celu, przy okazji wyciągając na mapkę gdzieś dalej obiekty, które wiem że przydadzą mi się później.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luki99




Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:43, 25 Maj 2011 Temat postu:

Ja zawsze miałem problem z realistycznym odwzorowaniem wnętrza albo czegoś nawaliłem za dużo albo za mało . Nie ważne czy sandbox 2 czy 3 z (bety) .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luki99 dnia Śro 19:44, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Obiekty: organizacja i wstawianie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin