Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Samo chodząc bot. Gdzie popełniłem błąd że on nie chce chod?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Sztuczna inteligencja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 15:57, 06 Mar 2008 Temat postu: Samo chodząc bot. Gdzie popełniłem błąd że on nie chce chod?

No więc ustawiłem sobie bota, dałem mu broń i funkcje żeby patrolował daną okolice. Za pomocą TagPointa wyznaczyłem mu trasę gdzie ma chodzić. Jednak gdy wciska ctrl+G żeby wypróbować czy to działa jełop dalej stoi jak stał, a wszystko to robiłem według waszego

Więc co ja źle zrobiłem?
Powrót do góry
JackGTA
Administrator forum
Administrator forum



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:45, 06 Mar 2008 Temat postu:

Proponuję wykasować całą akcję, i zrobić jeszcze raz krok po kroku, bo to musi działać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sniper
Administrator forum
Administrator forum



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:34, 06 Mar 2008 Temat postu:

No to od początku jak mówi Jack, ja może przypomnę:

Dajemy gościa albo z: Archetype Entitly/Mercanary_Library lub z Entitly/AI obojętnie ważne żeby miał w PrototypeEntitly Proporties 2 coś takiego jak AIbehaviour i dajemy mu pracę:

Job_PatrolCircle - krążenie po TagPointach
Job_PatroLinear - patrol liniowy
Job_PatroNode - robi węzeł
Job_PatroPath - ścieżka
Job_PatroPathNoIdle - patrol z postojami

Następnie - ważny punkt - kopiujemy nazwę najemnika np: Merc_Rear_M4 i wklejamy do TagPointa oraz dodajemy _P0 czyli wygląda to w TagPoincie tak:

Merc_Rear_M4_P0

Potem tylko kopiujemy TagPointy i samo już zmienia końcówki i rozstawiamy tyle ile chcemy i tam gdzie chcemy....



Olo_PL napisał:
Jednak gdy wciska ctrl+G


Spróbuj wcisnąć AI/Physics na dole edytora - to zawsze działa!

AHA!! Jak z wieloletnich doświadczeń zauważyłem i jak podkreśla JACK: " nie myl SP z MP" - dlatego różnego rodzaju AI raczej nie działa na mapkach typu: FFA, TDA i Assault

Edit Jack\\ Sniper! Większych obrazków nie było Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sniper dnia Czw 20:40, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JackGTA
Administrator forum
Administrator forum



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:05, 07 Mar 2008 Temat postu:

Proszę, tutaj się udzielaj co do Sandboxa Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Gotowiec dla Olo_PL Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 16:13, 31 Mar 2008 Temat postu:

eee tam musi dzialac sztuczna inteligencja na TDM lub FFA bo wyobrascie cosbie ze mialem taka mape Jungle swarm jakos tak... i tam bylo 15 trygenow ktore z gorki biegly, rozwalales je a one sie respawnowaly co 1 sekunde i naliczaly sie fragi Smile a wiecie bot bot to niema na tym czy trygen czy gosciu,no ale... pytanie brzmi jak to zrobic zeby dzialalo tak pieknie ;] ale mala rada na TDM i FFA niezabardzo bo w sumie jak ktos wbije na twojego serwa to zazwyczaj wogole niewidzi tycvh tryggenow albo wogole sie nie ruszaja i sa okropne lagi no chyba ze jedziesz na modzie Assault Coop to juz inna sprawa Very Happy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 14:22, 03 Lis 2008 Temat postu:

Czasem problem nie leży w AI. Najpierw należy zrobić generate AI triangulation w Game. Jeśli wyskoczy jakiś błąd to jest on nazwany, wystarczy wtedy mu się przyjrzeć i skorygować, po czym znowu generate AI triangulation. Jeśli będzie OK to pojawi się komunikat exported succesfully, jeśli pojawi się kolejny błąd, trzeba powtórzyć czynność. Często mi się to zdarzało z Forbidden Area. Jeśli Forbidden Area jest postawiona błędnie to AI oszaleje.
Powrót do góry
kata55




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dolnoslaskie

PostWysłany: Pon 11:01, 30 Sie 2010 Temat postu:

A o co chodzi z tym AIPath(tzw. sciezkami) pls niech ktos mi to wytlumaczy :hamster_hmmm:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KT/Szczekus
****Administrator****
****Administrator****



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");

PostWysłany: Pon 11:35, 30 Sie 2010 Temat postu:

Chodzi o boty którym każesz chodzić w wyznaczone miejsca, czyli inaczej robili patrole itp. Można to zrobić za pomocą TagPoint`ów( wtedy przy każdym punkcie najemnik zatrzyma się na chwilkę ) bądź też użyć AIPath po którym będzie chodził bez przerwy( idealnie po linii którą narysujesz ). AIPath jednak nie polecam...TagPoint rlz!

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kata55




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dolnoslaskie

PostWysłany: Pon 16:30, 30 Sie 2010 Temat postu:

thx.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kata55




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dolnoslaskie

PostWysłany: Czw 15:10, 02 Wrz 2010 Temat postu:

Sniper napisał:

Spróbuj wcisnąć AI/Physics na dole edytora - to zawsze działa!

Mozna tez wcisnac Ctrl+P poniewaz jest to skrot klawiszowy edytora ktory robi to samo co przycisk(przydatne kiedy zmniejszysz okno tak bardzo ze nie bedzie widac tego przycisku)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Sztuczna inteligencja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin