Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 15:57, 06 Mar 2008 Temat postu: Samo chodząc bot. Gdzie popełniłem błąd że on nie chce chod? |
|
No więc ustawiłem sobie bota, dałem mu broń i funkcje żeby patrolował daną okolice. Za pomocą TagPointa wyznaczyłem mu trasę gdzie ma chodzić. Jednak gdy wciska ctrl+G żeby wypróbować czy to działa jełop dalej stoi jak stał, a wszystko to robiłem według waszego
Więc co ja źle zrobiłem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
JackGTA
Administrator forum
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:45, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
Proponuję wykasować całą akcję, i zrobić jeszcze raz krok po kroku, bo to musi działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sniper
Administrator forum
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:34, 06 Mar 2008 Temat postu: |
|
No to od początku jak mówi Jack, ja może przypomnę:
Dajemy gościa albo z: Archetype Entitly/Mercanary_Library lub z Entitly/AI obojętnie ważne żeby miał w PrototypeEntitly Proporties 2 coś takiego jak AIbehaviour i dajemy mu pracę:
Job_PatrolCircle - krążenie po TagPointach
Job_PatroLinear - patrol liniowy
Job_PatroNode - robi węzeł
Job_PatroPath - ścieżka
Job_PatroPathNoIdle - patrol z postojami
Następnie - ważny punkt - kopiujemy nazwę najemnika np: Merc_Rear_M4 i wklejamy do TagPointa oraz dodajemy _P0 czyli wygląda to w TagPoincie tak:
Merc_Rear_M4_P0
Potem tylko kopiujemy TagPointy i samo już zmienia końcówki i rozstawiamy tyle ile chcemy i tam gdzie chcemy....
Olo_PL napisał: | Jednak gdy wciska ctrl+G |
Spróbuj wcisnąć AI/Physics na dole edytora - to zawsze działa!
AHA!! Jak z wieloletnich doświadczeń zauważyłem i jak podkreśla JACK: " nie myl SP z MP" - dlatego różnego rodzaju AI raczej nie działa na mapkach typu: FFA, TDA i Assault
Edit Jack\\ Sniper! Większych obrazków nie było
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sniper dnia Czw 20:40, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
JackGTA
Administrator forum
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:05, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
Proszę, tutaj się udzielaj co do Sandboxa
[link widoczny dla zalogowanych]
Gotowiec dla Olo_PL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 16:13, 31 Mar 2008 Temat postu: |
|
eee tam musi dzialac sztuczna inteligencja na TDM lub FFA bo wyobrascie cosbie ze mialem taka mape Jungle swarm jakos tak... i tam bylo 15 trygenow ktore z gorki biegly, rozwalales je a one sie respawnowaly co 1 sekunde i naliczaly sie fragi a wiecie bot bot to niema na tym czy trygen czy gosciu,no ale... pytanie brzmi jak to zrobic zeby dzialalo tak pieknie ;] ale mala rada na TDM i FFA niezabardzo bo w sumie jak ktos wbije na twojego serwa to zazwyczaj wogole niewidzi tycvh tryggenow albo wogole sie nie ruszaja i sa okropne lagi no chyba ze jedziesz na modzie Assault Coop to juz inna sprawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:22, 03 Lis 2008 Temat postu: |
|
Czasem problem nie leży w AI. Najpierw należy zrobić generate AI triangulation w Game. Jeśli wyskoczy jakiś błąd to jest on nazwany, wystarczy wtedy mu się przyjrzeć i skorygować, po czym znowu generate AI triangulation. Jeśli będzie OK to pojawi się komunikat exported succesfully, jeśli pojawi się kolejny błąd, trzeba powtórzyć czynność. Często mi się to zdarzało z Forbidden Area. Jeśli Forbidden Area jest postawiona błędnie to AI oszaleje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kata55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dolnoslaskie
|
Wysłany: Pon 11:01, 30 Sie 2010 Temat postu: |
|
A o co chodzi z tym AIPath(tzw. sciezkami) pls niech ktos mi to wytlumaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KT/Szczekus
****Administrator****
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Pon 11:35, 30 Sie 2010 Temat postu: |
|
Chodzi o boty którym każesz chodzić w wyznaczone miejsca, czyli inaczej robili patrole itp. Można to zrobić za pomocą TagPoint`ów( wtedy przy każdym punkcie najemnik zatrzyma się na chwilkę ) bądź też użyć AIPath po którym będzie chodził bez przerwy( idealnie po linii którą narysujesz ). AIPath jednak nie polecam...TagPoint rlz!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kata55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dolnoslaskie
|
Wysłany: Pon 16:30, 30 Sie 2010 Temat postu: |
|
thx.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kata55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Dolnoslaskie
|
Wysłany: Czw 15:10, 02 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Sniper napisał: |
Spróbuj wcisnąć AI/Physics na dole edytora - to zawsze działa!
|
Mozna tez wcisnac Ctrl+P poniewaz jest to skrot klawiszowy edytora ktory robi to samo co przycisk(przydatne kiedy zmniejszysz okno tak bardzo ze nie bedzie widac tego przycisku)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|