Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sprouse
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:10, 06 Gru 2009 Temat postu: Tekstury postaci, czyli więcej informacji o DirectDraw Surf. |
|
Na potrzeby mojej modyfikacji muszę pododawać nowe postacie, co oznacza konieczność stworzenia nowych plików z rozszerzeniem DDS.
Chciałbym się dowiedzieć - czym jest dokładniej DDS, jak działa, czy Far Cry sam się oriętuje gdzie która część ubrania ma trafić, czy może jest to gdzieś w pliku zapisane i po co dwie wersje:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bLock/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
KT/Szczekus
****Administrator****
![****Administrator**** ****Administrator****](http://img136.imageshack.us/img136/285/adminga0.jpg)
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Nie 20:48, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
DDS to rodzaj pliku graficznego używanego przez CryTek`a. Teksturę na obiekt nakłada modeler w trakcie ostatniej fazy tworzenia modelu, więc jeśli chcesz zrobić nowe tekstury musisz brać jako szablon te z FC.
Ta 2 wersja po prawej to tzw. Normal Map`a. Nałożona na obiekt daje złudzenie jakoby był bardziej szczegółowy niż jest w rzeczywistości.
Przykład:Masz teksturę kamyków. Skoro jest ona płaska nie ma prawa rzucać cienia, prawda? A właśnie że nieprawda! Po nałożeniu normal mapy każdy kamyk zaczyna rzucać cień, na dodatek sama tekstura dostaje głębi przez co nieraz nawet z bliska wygląda jakby wszystko to było poskładane z modeli 3D.
DDS obsługuje również przeźroczystość i "mipmapy"( potrzebne są gdy zmniejszamy/zwiekszamy poziom detali w grze ) czyli 1 tekstura pomniejszona z 8 razy( w 1 pliku ).
Dobrym narzędziem do konwertowania do DDS jest DXTBmp.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bLock/images/spacer.gif) |
Wicher
*V.I.P*
![*V.I.P* *V.I.P*](http://img166.imageshack.us/img166/4307/vipix4.jpg)
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:57, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
Trochę żeś zagmatwanie to napisał...ale sens uchwyciłeś.
Do czego to doszło że muszę wchodzić na forum żeby czegoś się od Ciebie dowiedzieć, masz do mnie tylko 2km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bLock/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|