Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kien
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:27, 18 Lip 2010 Temat postu: Poradnik: Jak zrobić FFA/TDM. |
|
Poradnik do map FFA/TDM, trudność: średni, górki i wzniesienia we własnym zakresie.
Zanim w ogóle włączycie edytor, zastanówcie się, jaka ma być ta mapa, otwarta, zamknięta, mała, duża, co ma na niej być itp.
1. File-New. Nazwa powinna brzmieć "mp_nazwamapy", i nie powinna być za długa, żeby potem uniknąć kłopotów, np nazwa
"mp_extrememapforexpert_byl0l_v1.0" nie jest odpowiednia.
2. Naciskamy NEW MISSION i nazywamy ją FFA.
(Jak chcemy tylko FFA, lub FFA\TDM, jak tylko TDM to nazywamy "TDM")
USUWAMY "Mission0"
3. File-Generate Surface Texture-OK
4. Naciskamy TERRAIN.
5. PRZYCISKAMI ustalamy wielkość pędzla, i "malujemy" mapę. Nie przejmujemy się kolorami. Mapa ma być idealnie płaska, więc naciskamy tak długo NOISE.
, aż kropka się zrobi czarna. Jak ktoś umie, może sobie zrobić wzniesienia, ale początkującym nie radzę. Naciskamy OK.
6. Niestety, teraz mapę zalewa woda.
7. Aby to naprawić, w RollupBar, w TERRAIN, wybieramy MODIFY, w "type" wybieramy "rise/lower"
i ustawiamy TAK. Kilka razy naciskamy na mapę, ąż uzyskamy zadowalający wynik.
8. Teraz wstawiamy obiekty, najbardziej przydają nam się Brush-OutDoor i Brush-InDoor. Podłogi są w Brush-glm-ww2style-floor.
9. Możemy też wstawić pojazdy, są w Enity-Vehicles. żeby zrobić respawn wstawiamy nad pojazdem Enity-Multiplayer-Phoenix, naciskamy na pojazd i w Input/Output Events klikamy na "On OnDeath" i wybieramy PICK NEW i łączymy z Phoenixem. W phoenixie ustawiamy tak:
by Sniper
10. Możemy wstawić bronie, są w Enity-Pickups, żeby się respiły ustawiamy "respawn time" w "enity properties" na 30.
11. Jak już mamy mapę jaką chcieliśmy, wstawiamy min. 10 TagPoint-Respawn, i każdy nazywamy "players"
12. Wstawiamy kilka Enity-Player-Spectator.
13. Jak chcemy dodać TDM, to naciskamy na DUPLICATE MISSION, i nazywamy ją TDM.
14. Jak chcemy osobne respawny dla drużyn, zmieniamy w TDM nazwy respawnów na "red" i "blue"
15. W obu misjach jeszcze raz File-Generate Surface Texture-OK
16. File-Save, i zamykamy edytor.
17. Ekran Startowy. Robimy server na naszej mapie, jako obserwator robimy screena, i zapisujemy w folderze z mapą jako "loadscreen_nazwamapy.jpg", w rozmiarze 1024 na 768pix.
Tu jest pusty wstęp do map, oczywiście możemy zrobić inny jak chcemy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dziękuję za uwagę, proszę moderatorów o poprawki w razie znalezienia błędu.
Ten poradnik nie powstał by bez Snipera, JackaGTA, i KT.
Pochwały mile widziane.
P.S. Jak się spodoba, a ja się poduczę, to napiszę poradnik "ASSAULT"
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kien dnia Nie 14:28, 18 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
brda
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kambodża
|
Wysłany: Pon 21:16, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
świetna robota Kien w końcu jakiś szpec od mp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sniper
Administrator forum
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:58, 01 Sie 2010 Temat postu: |
|
O i to mi się bardzo podoba! Świetnie napisany poradnik + screeny. Post już pochwaliłem. Doceniamy takie poradniki. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|