Autor Wiadomość
Sniper
PostWysłany: Nie 20:58, 01 Sie 2010    Temat postu:

O i to mi się bardzo podoba! Świetnie napisany poradnik + screeny. Post już pochwaliłem. Doceniamy takie poradniki. Pozdro
brda
PostWysłany: Pon 21:16, 19 Lip 2010    Temat postu:

świetna robota Kien w końcu jakiś szpec od mp Wink
Kien
PostWysłany: Nie 14:27, 18 Lip 2010    Temat postu: Poradnik: Jak zrobić FFA/TDM.

Poradnik do map FFA/TDM, trudność: średni, górki i wzniesienia we własnym zakresie.

Zanim w ogóle włączycie edytor, zastanówcie się, jaka ma być ta mapa, otwarta, zamknięta, mała, duża, co ma na niej być itp.

1. File-New. Nazwa powinna brzmieć "mp_nazwamapy", i nie powinna być za długa, żeby potem uniknąć kłopotów, np nazwa
"mp_extrememapforexpert_byl0l_v1.0" nie jest odpowiednia.

2. Naciskamy NEW MISSION i nazywamy ją FFA.
(Jak chcemy tylko FFA, lub FFA\TDM, jak tylko TDM to nazywamy "TDM")

USUWAMY "Mission0"


3. File-Generate Surface Texture-OK

4. Naciskamy TERRAIN.


5. PRZYCISKAMI ustalamy wielkość pędzla, i "malujemy" mapę. Nie przejmujemy się kolorami. Mapa ma być idealnie płaska, więc naciskamy tak długo NOISE.
, aż kropka się zrobi czarna. Jak ktoś umie, może sobie zrobić wzniesienia, ale początkującym nie radzę. Naciskamy OK.


6. Niestety, teraz mapę zalewa woda.


7. Aby to naprawić, w RollupBar, w TERRAIN, wybieramy MODIFY, w "type" wybieramy "rise/lower"
i ustawiamy TAK. Kilka razy naciskamy na mapę, ąż uzyskamy zadowalający wynik.


8. Teraz wstawiamy obiekty, najbardziej przydają nam się Brush-OutDoor i Brush-InDoor. Podłogi są w Brush-glm-ww2style-floor.

9. Możemy też wstawić pojazdy, są w Enity-Vehicles. żeby zrobić respawn wstawiamy nad pojazdem Enity-Multiplayer-Phoenix, naciskamy na pojazd i w Input/Output Events klikamy na "On OnDeath" i wybieramy PICK NEW i łączymy z Phoenixem. W phoenixie ustawiamy tak:

by Sniper

10. Możemy wstawić bronie, są w Enity-Pickups, żeby się respiły ustawiamy "respawn time" w "enity properties" na 30.

11. Jak już mamy mapę jaką chcieliśmy, wstawiamy min. 10 TagPoint-Respawn, i każdy nazywamy "players"

12. Wstawiamy kilka Enity-Player-Spectator.

13. Jak chcemy dodać TDM, to naciskamy na DUPLICATE MISSION, i nazywamy ją TDM.


14. Jak chcemy osobne respawny dla drużyn, zmieniamy w TDM nazwy respawnów na "red" i "blue"

15. W obu misjach jeszcze raz File-Generate Surface Texture-OK

16. File-Save, i zamykamy edytor.

17. Ekran Startowy. Robimy server na naszej mapie, jako obserwator robimy screena, i zapisujemy w folderze z mapą jako "loadscreen_nazwamapy.jpg", w rozmiarze 1024 na 768pix.

Tu jest pusty wstęp do map, oczywiście możemy zrobić inny jak chcemy.
http://www.wstaw.org/w/8sK/

Dziękuję za uwagę, proszę moderatorów o poprawki w razie znalezienia błędu.
Ten poradnik nie powstał by bez Snipera, JackaGTA, i KT.

Pochwały mile widziane.

P.S. Jak się spodoba, a ja się poduczę, to napiszę poradnik "ASSAULT"
:hamster_bye:

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group