Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vigo
Ekspert
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SandBox2
|
Wysłany: Nie 9:54, 30 Sie 2009 Temat postu: Tutorial 1: AI ze spadochronem |
|
Tutaj dowiesz sie jak stworzyć ziomala ze spadochronem.
No to zaczynamy... Najpierw musimy stworzyć naszego ziomala. W tym celu wchodzimy View\Open View Pane\DataBase View.
Otworzy nam się okienko. W zakładce Entiti Liberary dajemy "otwórz" i wczytujemy plik squad_mates.xml
Teraz pozostaje nam wybór człowieka który będzie miał spadochron... Ja wybrałem Proroka, bo to moja ulubiona postać z gry. Mniejsza z tym po wybraniu postaci przeciągamy ją na naszą mape...
Następnie klikamy na naszą postać i w zakładce Flow Graps dajemy Create(1). Pojawi nam się okienko w którym dajemy New(2)
Teraz wpisujemy nazwe naszego Flow Graps. Ja dla przykładu dałem taką:
Po wciśnięciu OK pojawi nam się okienko Flow Graph. Teraz klikamy Prawym przyciskiem myszy na polu, które jest pokratkowane i wybieramy Add Node -> Misc -> Start
Po zrobieniu wciskamy kolejny raz PPM i wycieramy Fit Graph to View. Ten zabieg sprawi ze zbliżymy się do dodanego obiektu.
Teraz dodajemy jeszcze jeden objekt. Przyciskamy PPM i wybieramy Add Node -> Inventory -> ParachuteControl.
Następnie klikamy na naszego ziomala, a następnie PPM na ParachuteControl i dajemy Assign selected entity.
Pozostaje jeszcze dodać detonator xD. Klikamy PPM i wybieramy Add Node -> Time -> Delay. Ten obiekt dodaje możliwość opóźnienia różnych rzeczy. W tym wypadku opóźnienie otworzenia spadochronu...
Teraz łączymy ze sobą obiekty tak jak na obrazku poniżej... Możemy zmienić opóźnienie otwarcia spadochronu klikając na Time:Deley i w prawym górnym rogu zmieniając opcje Delay(1)... Teraz wystarczy ustawić naszego podopiecznego na odpowiedną wysokość a po 3 sekundach lotu otworzy spadochron... ŁĄCZYMY: output -> In, out -> Open
I to wszystko, ziomal bezpiecznie wylądował
[/img]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Nie 9:56, 30 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Sonic96
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Nie 12:00, 30 Sie 2009 Temat postu: |
|
O czegoś trakiego właśnie szukałem!
Dzięki wielkie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 2:02, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
Robię wszystko według tego poradnika i zatrzymałem się na tym punkcie Cytat: | Teraz dodajemy jeszcze jeden objekt. Przyciskamy PPM i wybieramy Add Node -> Inventory -> ParachuteControl. | no i właśnie nie mam możliwości dodanie tego bo po prostu nie ma takiej opcji . Ktoś wie co może być źle?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 3:01, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vigo
Ekspert
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SandBox2
|
Wysłany: Pią 9:05, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
musisz mieć wszystkie opcje włączone:
Jeśli będziesz miał je zaznaczone to będziesz wszystko widział ;]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Pią 9:06, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 14:32, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
Teraz działa . A jak przypisać spadochron do głównego bohatera? Znaczy do tej postaci co nią sterujemy.
//edit. jak zrobić żeby gości wylądował w wyznaczonym miejscu?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:34, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vigo
Ekspert
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SandBox2
|
Wysłany: Sob 8:57, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
Należy dodać kolejny element Add Node -> Game-> LocalPlayer i połączyć tak:
Teraz się pobawię jak zrobić by wylądował w miejscu... jak coś znajde to
napisze (edytuje posta)
LocalPlayer jest czymś w rodzaju odpowiednika naszej postaci... Jako że nie można jej zobaczyć , więc posługujemy się tym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Sob 8:59, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sonic96
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Sob 9:45, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
Cytat: | Teraz się pobawię jak zrobić by wylądował w miejscu... jak coś znajde to
napisze (edytuje posta) |
Pokombinuj z Vec3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:27, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
Sonic96 gdzie ty te opcje znalazłeś? Patrze w menu i w innych miejscach ale nigdzie tego nie widzie. A może ktoś inny wie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sonic96
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Nie 20:00, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
Nie wszystko masz włączone w flowgraphie. Kolega Vigo zamieścił odpwiedź powyżej:
Cytat: | musisz mieć wszystkie opcje włączone:
Jeśli będziesz miał je zaznaczone to będziesz wszystko widział ;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|