Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Di Kej
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:19, 20 Lip 2011 Temat postu: Problem z kolorem tekstury. |
|
Cześć. Jestem Di Kej, nowy użytkownik na tym forum oraz nowy w zabawie SandBox 2.
A do tego na start skrzydła podcina mi mały problem z teksturą. z resztą zauważyłem że tekstury to dość częsty problem u osób dopiero zaczynających zabawę w tworzenie własnej gry.
Z tym że rozwiązania mojego problemu nie znalazłem bądź nie zauważyłem .
Do sedna sprawy przechodząc.
am problem z kolorami tekstur.
Podczas edycji wszystko jest ok, kolory itp lecz gdy wyjdę z mapki a następnie ją wczytam na nowo to wszystkie z edytowane tekstury tracą kolor i są albo zielone tak jak po użyciu opcji teksturowania całej nowej mapki na raz (wiecie o co kaman )
Lub w przypadku edycji jakiegoś gotowca, kolory wracają do stanu na jakim zacząłem je edytować.
Sama tekstura jednak pozostaje taka jaką ja ustawiłem.
Np gdy plaże przerobiłem na czarne skały, to po ponownym wczytaniu tekstura skał została lecz kolor skał ponownie jest jak plaża.
Gdy przemaluje cały teren mapki na dowolny kolor po czym wcisnę ctrl+z wszystkie kolory z powrotem wracają na te które ja ustawiłem.
Lecz np gdy robię tunel to teren zachowany w boxie jest taki jak ten podstawowy. i tunel w środku robiony np pod miejscem gdzie był asfalt a teraz "pasą się krowy na polu" ma kolor asfaltu.
Czasem również wyskakuje mi jakiś błąd podczas edycji i zamyka całą grę...
Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to będę wdzięczny za pomoc.
Jak macie jakieś pytania co do problem to walcie śmiało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Śro 22:17, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
Hmm gdy tekstury tracą kolor po ponownym wczytaniu mapki to:
File ---> Genarate Surface Textures i wszystko jest ponownie dobrze a potem File ---> Export to engine. Po nast. wczytaniu mapki wszystko będzie już ok ale jak coś zmienisz tzn. pomalujesz teren inaczej to potem znowu Export do engine trzeba zrobić żeby tamte na nowo pomalowane miejsca nie traciły kolorów ;p Mam nadzieje, że napisałem zrozumiale xD
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Di Kej
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:21, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
Dzięki wielkie
Bardzo mi to pomogło
Szkoda tylko że dopiero teraz wpadłem na pomysł by napisać na forum
Już skasowałem jedną moją mapkę i zainstalowałem całą grę z edytorem na nowo, usuwając wszelki ślad po starej instalce. wolałem zacząć od nowa niż potem mieć do siebie żal że nic z tym nie zrobiłem a teraz mapka nie działa
Jeszcze raz dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Czw 13:35, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
Moim obowiązkiem jest pomagać w Sandboxie 2 Spoko. Życzę udanych mapek!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Di Kej
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:09, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
A wiesz może jak mam dodać jakieś elementy do tekstury? dokładniej chodzi mi o dno oceanu... Gdy bawiłem Się gotowymi teksturami na "island" zauważyłem że malując dno oceanu, pojawiały się na nim prócz tekstury, kamienie i rośliny. Wiedza o tym jak to zrobić zaoszczędziła by mi kilka godzin zabawy ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Pią 17:13, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
Hmm.. To chyba trzeba ustawiać w Vegatation zakładka Modify (Chyba) w Rollup Bar. Tam jest wszelka roślinność i tam się zaznacza co ma się pojawiać na jakich teksturach. Powiedz jak nie zrozumiałeś to pokażę na screenie.
Btw. Dobrze, że to napisałeś, bo sobie przypomniałem tą metodę i moja mapka szybciej zostanie ukończona ;p
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koszyk dnia Pią 17:23, 22 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Di Kej
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:50, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
He he Spoko ;p Tylko że tym sposobem co opisałeś już próbowałem. Lecz np tej trawy to mi na każdy milimetr z 20 sztuk pakuje... i wygląda to nieciekawie... Dodatkowo OKROPNIE zmniejsza FPS ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Sob 12:19, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
Hmm a zmieniałeś w ustawieniach? Tam jest coś takiego jak density i tam musisz wpisać większą liczbę. Poeksperymentuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Di Kej
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:21, 25 Lip 2011 Temat postu: |
|
Dzięki Teraz działa
I chyba bd mógł niedługo wstawić zapowiedź swojej mapki na forum ;p
początkowa wioska prawie zrobiona ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arcadius113
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 14:24, 25 Lip 2011 Temat postu: |
|
Temat Do zamknięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Sob 15:54, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
Jeszcze nie! xD Mam takie pytanie odnośnie dna oceanu. Są tam te rośliny i wszystko na oryginalnych mapach, ale jak ja robię na swojej to nic się pod wodą nie pojawia. O co kaman?
--//[szczekus]
Masz szczęście że z wrodzonego linistwa nie chciało mi sie zamknąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KT/Szczekus
****Administrator****
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Sob 16:13, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
W CE1 jest coś takiego jak ElevationMin/Max w ustawieniach roślinek. Może tego poszukaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Sob 17:58, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
Thx o to chodziło Teraz można zamknąć ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|