Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy dużo rzeczy trzbe poprawić i czy jak na pracę 13 latka co ledwo zna się na tym to dobra praca? |
Duży rzeczy do poprawy ale jak na wiek ok |
|
57% |
[ 4 ] |
mało rzeczy do poprawy i ok jak na wiek |
|
42% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Pon 20:59, 20 Gru 2010 Temat postu: Wkońcu mapa 2: "Koreańska masakra" |
|
Niestety mapy robię od zaledwie 3/4 miesięcy nawet mniej więc nie dużo umiem. Mapa z powodu (chyba coś mi się zepsuło) nie chce działać AI
więc jest AI tylko nie wiem czy was zauważy. nie umiem łączyć mapek z gier wrzucam osobno. Na drugą będziecie musieli poczekać bo nie znam się bardzo więc w czasie robienia będę się uczył m.in. robienia animacji, spróbuje AI naprawić i trochę szczegółów. Mapa zrobiona całkowicie z dostępnych w sandboxie środków bo nie znam się na żadnych skryptach :/
Trochę o fabule: Amerykański Samolot z prototypem broni rozbił się w górach chin. Koreański dowódca Kjong bardzo chciał zdobyć broń ale miał mało ludzi a przez liczne ataki ze strony Ameryki Korea była osłabiona.
Z tymi co miał dotarł na miejsce wypadku i szybko przejął samolot oraz pobliską wioskę. Kiedy USA otoczyło teren wezwali swojego najlepszego człowieka Nomada by odzyskał broń i wioskę.
oto screeny.
Najpierw fota z góry
[link widoczny dla zalogowanych]
początek.
[link widoczny dla zalogowanych]
wnętrze budynku:
[link widoczny dla zalogowanych]
samolot z bronią:
[link widoczny dla zalogowanych]
mała wioska:
[link widoczny dla zalogowanych]
las:
[link widoczny dla zalogowanych]
Robiąc mapę nie myślałem o tym żeby dać np. crytekowi. Daję ją żebyście ocenili i powiedzieli co trzeba poprawić i przede wszystkim prosiłbym jak to zrobić.
Nie zamieszczałem misji więc opowiem przebieg. UWAGA SPOILER
POCZĄTEK SPOILERA Gdy dochodzimy do samolotu okazuje się prawie pusty. Kjonga też nie ma. Idziemy na drugą stronę doliny przez las i wioskę
wioskę oczyszczamy i też nie ma kjonga. Idziemy do swoich oddziałów dalej. Koniec misji ciąg dalszy nastąpi KONIEC SPOILERA[/i]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie zapomnijcie flowgraph włączyć
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez kodeman dnia Pon 21:18, 20 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Vigo
Ekspert
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SandBox2
|
Wysłany: Wto 0:41, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
Ja widzę sprawę tak:
Jest parę spraw które należy poprawić, jednak nawet dobrze Ci to wyszło. Jeśli chodzi o to co trzeba poprawić to:
- jeśli robisz roślinność, to rób to z tzw. (tak zwaną) finezją, czyli nie za dużo trawy bo się będzie podczas gry ciąć aż niemiło ;/ rób coś w rodzaju tu drzewko, tu jakaś wyrwa, tu nie ma trawki bo jakieś błotko. Czujesz to? ;] Ogólnie dobrze Ci to wyszło, ale ilość tej trawy i drzew wyniosła mojego kompa na wyżyny możliwości wyciskają z niego niecałe 4 klatki na sekundę... na ustawieniach low o0
- pomyśl jak coś stoi w miejscu, np ten pojazd co był zabarykadowany, który czeka tylko na swoją ofiarę potrzebuje tylko kogoś od maszynki (do strzelania), kierowca jest zbędny. Ty dodałeś kierowcę i gdy się podejdzie bliżej i rzuci granat pod gąsienicę, próbuje uciec, wyjechać z barykady, co można określić jako błąd AI :/
To byłoby chyba na tyle ;]
Ogólnie WIELKI + dla Ciebie ;]
EDIT:
Zapomniałbym dodać:
Jeśli chcesz zmniejszyć ilość drzew i zachować fajny efekt, to usuń te drzewa na wysokich górach i dodaj jakąś mgłę która by zasłaniała wierzchołki gór, to powinno fajnie wyglądać
I pododawaj cienie w niektórych elementach, np w samolocie, też wpłynie na jakość wykonania mapki
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Wto 0:46, 21 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Wto 15:46, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
o zapomniałem tego cienia ustawić. Dzięki. Jak najwięcej błędów postaram się w 2 mapce dodać i jeśli nie będzie usunięty temat to w tym dam 2 mapę dla ciebie też plus za pomoc i za twojego tutka ;p a przy okazji: jak wziąść mgłę by zasłaniała graczowi trochę terenu jak w nią wejdzie? bo jak ja wchodzę to mi mgła znika i ostatnie takie małe czy jak grałeś to ci AI działało? Mówię głównie o sojusznikach bo u mnie to tylko ci z flow graph lecieli do pojazdów a reszta stoi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kodeman dnia Wto 21:09, 21 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vigo
Ekspert
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SandBox2
|
Wysłany: Wto 22:37, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
Co do sojuszników to nie wiem czy to było zaplanowane czy sam to jakoś wywołałem, ale niektórzy weszli do pojazdów a niektórzy się skradali, tak jakby...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Śro 8:10, 22 Gru 2010 Temat postu: |
|
to chyba dobrze bo u mnie wchodzili do pojazdów a reszta stała jak słup
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Nie 21:17, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
Ok Mapa druga nieskończona. Wrzucam po prostu jako kontynuacje. Nie chciało mi się dalej robić bo myślałem że jest fajna aż zagrałem w mod TheResort i spojrzałem. kurczę czyli moja jest beznadziejna.
Screeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu ta niedokończona część. Właściwie wszystko jest niedokończone ale tu nic nie ma
[link widoczny dla zalogowanych]
do ściągnięcia [link widoczny dla zalogowanych]
Fabuła 2 części "od razu co się stanie":
Gdy okazało się, że Kjong zniknął razem z bronią szybko wzywają Nomada do bazy
po następną odprawę. Niestety podczas podróży natykają się na Koreańską bazę.
Jest za późno. Za nim zauważają nieprzyjaciół są atakowani ze strachu zaczęli uciekać. Jeden ze strzałów uderzył blisko ciebie. Oprzytomniałeś o chwili. Musisz znaleźć swoich sprzymierzeńców i wrócić. Znajdujesz ładunek wybuchowy i biegniesz zniszczyć APC na posterunku. Gdy to robisz zauważasz bazę. uzupełniasz zapasy i biegniesz w stronę helikoptera.
Koniec.
Sam jestem zachwycony. Nie chodzi mi o mapę bo jest beznadziejna tylko o to, że wielu rzeczy się nauczyłem i mam nadzieję że 3 lub 4 mapka będzie profesjonalna jak na 4 miesiące nauki.
Gra zaczyna się tam gdzie kończy filmik, kiedyś mi się udało tak zrobić ale teraz nie udaje się zacząć tam gdzie koniec animacji
Do Viga: Dzięki, że mówisz mi co mam zrobić i doceniam to tylko nie umiem tej mgły zrobić. Znaczy wiem że particles ale wychodzą mi białe chmury co znikają po podejściu. Jak wiesz jak zrobić taką ogromną co my w realu widzimy co zasłania nam wogóle widok to powiedz. Jeszcze raz dzięki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kodeman dnia Nie 21:19, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Czw 20:27, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Mapka bardzo fajna. Wiem, że to stary temat, ale komuś może się przydać. Mgłę robi się przez Rollup Bar. Zakładka AI ---> Entity ---> Render ---> FogVolume (chyba, bo mówię z pamięci). Tam wybierasz parametry i ustawiasz wielkość, kolor itp. mam nadzieje, że komuś pomogłem
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez koszyk dnia Czw 20:51, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Pią 6:00, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
chyba za wcześnie się wziąłem za robienie map co crysisa ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Pią 16:21, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Najlepiej nic nie zmieniać w parametrach oprócz wielkości, koloru oraz Falloff Scale i Global Dentisty. Radzę wybrać w Falloff Scale 0.2, a w Global Dentisty 0.1. A mgłę "zanurzyć" w terenie i używać tylko górnej części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Pią 17:54, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Dzięki, na pewno użyję. Ale co do "Mapka bardzo fajna" to nie musisz kłamać.
Sam się załamuję, że nic lepszego nie umiałem
Zacząłem robić niedawno jeszcze inną, ale nadal nie umiem zrobić realistycznie, więc bawiłem się po prostu z wyspą...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kodeman dnia Pią 17:55, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Sob 12:27, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Mapka jest bardzo fajna zwłaszcza jeśli zacząłeś ją robić z takim doświadczeniem. Ja zanim się nauczyłem wszystkiego robiłem tylko testy czy to potrafię, sam coś kombinowałem i się z czasem tego wszystkiego nauczyłem. Dopiero nie dawno zacząłem robić "poważne" misje. Wszystko inne było dotychczas 4fun A ja żałuję, że nie potrafię wymyślać fabuły A ta twoja nowa mapka co ją robisz to będzie jakaś tego kontynuacja czy coś nowego?
Btw. Czego nie umiesz robić realistycznie? Roślinności, terenu czy Time of Day? Ja importuję ToD z folderu:
"...\Crytek\Crysis\Editor\default_time_of_day.tod"
Teren robię w programie GeoControl (generuje różne tereny lub pozwala robić własne, które można później użyć w grze), a potem tylko poprawiam narzędziem w Edytorze. Na 30 dni jest za darmo, potem podobno trzeba kupić, ale za te 30 dni można zrobić miliony terenów (A nie wiem, bo jak go kiedyś usunąłem gdy musiałem zapłacić to nie dawno go zainstalowałem i miałem znów 30 dni darmowej licencji 0.o)
Roślinność to najgorsze co może być Gdy maluje się z "tzw. finezją" jak to ujął Vigo trwa to bardzo długo, ale polecam ten sposób, gdyż efekt jest powalający Do lasu polecam te wielkie drzewa oraz river_tree (bardzo mi się podobają te drzewa ). Oczywiście nie tylko te drzewa ja tylko podałem, które mi się najbardziej podobają i których ja używam. Opcje, które należy zaznaczyć to Random Rotation, Align to Terrain, Dentisty (do każdego drzewa lepiej ustawić inne ustawienie), Cast Shadow, Recv Shadow, Use Sprites na false. Te opcje według mnie powinny być na pewno.
Ufff, ale długi post Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Sob 13:06, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
mapkę robię tak na test, patrzę czego się nauczyłem i co mogę. Jak chcesz to mogę wersję pre-release zgubić na speedyshare ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Śro 18:09, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Jakbyś mógł to wrzuć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kodeman
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: za sałatą
|
Wysłany: Śro 20:57, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koszyk
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CryEngine 2
|
Wysłany: Śro 21:57, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Ooo mapa jest świetna, jeśli chodzi o teren itp. Na początku myślę sobie tylko jedna, krótka droga? A potem sobie przeleciałem przez mapkę i było tam więcej miejsc tylko nie zdążyłeś ich połączyć drogami W porównaniu do poprzednich mapek ta jest świetna. Oby tak dalej!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|